Каква е мисията на платформа „Баба Знае” ?

Идеята за създаване на платформа, която да събере на едно място български малки и средни производители се зароди след дълги и пламенни обсъждания сред вдъхновителите и реализаторите й. В процеса участват български производители, които споделят нуждата от създаване на такъв тип мрежа, в която всички участници имат сходни ценности и идеи. Мрежа, която се крепи и подхранва от разнообразието, способна да придаде обновен, по-хубав облик на света, или поне на продуктите, с които се храним и използваме, а чрез тях и нашия живот; Във времена на свръхконсумация и прекомерно широкия избор, с който разполагаме , този „пристан” на родни стоки ни е по-важен от всичко.

Избрахме за име на платформата „Баба знае”, тъй като самото произнасяне на тези две мили думички носят топлина и уют в сърцето. А всички знаем, че Баба знае най-добре. Това е точно мисията на Баба – да създаде online пространство, което да подпомага българския производител, който да стига по-лесно до своите клиенти и обратното, да бъде осигурен на българския потребител бърз достъп до общо хранилище на информация за благата, които създават родните ни производители.

Мисията на Баба се изразява и в стремежа й да запознае лично купувача с производителя на неговата храна, занаятчийска стока или козметика. Защото най-ценен е контактът между хората. Между този, който сътворява с ръцете и ума си и този, който има очи да види, уши да чуе и душа да усети! Баба вярва, че платформата е правилният път към преодоляване на наложилите се производствено-консуматорски системи на потребление, отчуждаващи ни от познанието за това с какво се храним или потребяваме, от кого е създадено, по какъв начин, къде и защо.

Баба напомня – преди за пореден път да извършим най-обичайното за ежедневието ни действие – да се нахраним, нека да пристъпим към него подсигурени с обновено съзнание, че ние сме точно това, с което се храним и точно по начина, по който го правим. От най-обикновени консуматори, нека се превърнем в съпроизводители на храната си. Това ще стане бързо щом започнем да потребяваме с мисъл и разум за земята, от която идва храната, с любов и признателност към хората, които отдават своя живот, за да произведат, това което слагане вечер на трапезата си. Избирайки сезонното хранене и местните (автохтонни) български стоки ще отворим очите и съзнанието си за значителна част от българските производители, които са системно подценявани и оставени на произвол, само защото не се съобразяват със силните на деня възгледи за хранене и производство на храната. Защото водещата величина при тях е качеството, а не количеството.

Друг основен нюанс от мисията на Баба е да напомни, че осъзнатото, пълноценно и здравословно хранене може да бъде и на справедлива цена. Да свърже производителя с крайния клиент без допълнителни разходи, които оскъпяват тези храни, козметика и изделия – цена определена директно от производителя, без допълнителни надценки. Когато стоките, които потребяваме са родни и не са преплавали 5 морета, преди да стигнат до нашия дом, значително съкращаваме веригата на доставка, което се отразява благоприятно не само върху нашата сметка, но и върху здравето на цялата планета.

Баба знае, че занаятчийските храни и стоки, които се произвеждат по нашите земи, са същинско съкровище и могат да допринесат много за икономическото, социалното и културно развитие на страната ни. Решаващо за опазване на българското самосъзнание и идентичност е изборът, който прави всеки един от нас ежедневно. Баба знае, че избора в подкрепа на родното производство е избор в подкрепа на българското благоденствие.

С много любов,
Екипа на платформа „Баба знае”

Ще се радваме да последвате каналите ни в социалните мрежи, за да можем взаимно да споделяме мисли, идеи и радости